تمایز یا نابودی (سلسله خلاصه کتب مدیریتی)

 1  
کنترل    داخلی

نویسنده : جك تراوت                                        مترجم: دكتر ميراحمد اميرشاهي                                     نشر فرا

درعصر انفجار تنوع كالا و خدمات به سر مي بريم. همه روزه زير بمباران پيام هاي تبليغاتي براي محصولات و خدمات متعدد هستيم . نتيجه پژوهش نشان مي دهد كه يك مصرف كننده معمولي روزانه حدود ٣٠٠٠ پيام بازرگاني دريافت مي كند. انتخاب از ميان اين گستردگي تنوع و تصميم گيري در ميان حجم وسيع تبليغات، رقابتي بسيار فشرده را به سازمان ها ديكته ميكند. در بازار امروز نه تنها شاهد رقابتي فشرده تر هستيم، بلكه رقابت ها سخت تر و زيركانه تر شده اند. قانون و موفقيت در اين بازار زيركي و هوشمندي مديران را مي طلبد. مديران هوشمند هر روز صبح، با اين سؤال و دغدغه فكري كار خود را آغاز مي كنند كه “چرا مشتري بايد از ميان اين همه گزينه، كالا يا خدمت سازمان ما را خريداري كند؟” در چنين شرايطي بهترين استراتژي، تمركز برروي نقاط قوت است. مديران هوشيار مي دانند كه رمز پيروزي در چنين بازاري ، تمركز برروي تمايزهاست و لذا به شدت از افتادن در دام همه چيز براي همگان پرهيز مي كنند و تلاش دارند تا وجوه تمايز خود را حفظ كرده و هر روز پررنگ تر بسازند. جك تراوت، نويسنده كتاب تمايز يا نابودي كه به او لقب “پدر تمايز” داده اند، به مديران هشدار گزينه هاي مناسب متعددي براي مشتريان.«موتور بازارهاي رقابتي، حق انتخاب است» مي دهد كه آماده شده و اگرمرتكب اشتباه شويد، برايتان گران تمام خواهد شد. رقبا كسب و كارتان را از چنگتان بيرون مي آورند و بازپس گيري آن خيلي آسان نيست . شركت هايي كه اين واقعيت را درك نكنند ازبين مي روند.


این لینک تنها توسط اعضای ویژه قابل مشاهده است. برای عضویت ویژه کلیک کنید
تعداد مشاهدات: 358 تاریخ ثبت: 1396/03/07  
 1